sobota, 5 listopada 2016

Okołotaktyczny warsztat - farbowanie materiałów

Okołotaktyczny warsztat : farbowanie materiałów


      Walczę ostatnio z tłem do filmów/zdjęć... Jestem teraz na etapie farbowania materiału i pomyślałem, że warto by było wrzucić coś na ten temat. Materiał to w moim przypadku zwykła bawełna, nic szczególnego, więc bez problemu przyjmuje nowy kolor. No i właśnie... kolor. 


      Pani w pasmanterii była miła, ale niestety nie potrafiła mi podpowiedzieć, co wyjdzie z kolorów, które mi proponowała. W ramach testu kupiłem cztery barwniki : oliwka, khaki, zielony i ciemny brąz, wszystkie firmy Argus. Wszystkie barwniki sprawdzałem na kawałkach starego, białego prześcieradła - daje to w miarę dobry pogląd na jakość koloru. 


      Materiał szybko złapał kolor, ale pojedyncze barwniki wypadają, moim zdaniem, bardzo słabo. Kolory są bardzo blade. Oliwka praktycznie nie różni się od khaki. Jedynie zielony odbiega od pozostałych, za to ciemny brąz w rzeczywistości nie jest aż taki ciemny. Po sprawdzeniu wszystkich opcji, postanowiłem pomieszać poszczególne zielone odcienie z brązem i dopiero wtedy wyszły bardziej "militarne" barwy. 


      Pierwszą przygodę z farbowaniem miałem, kiedy kupiłem brytyjskiego combat shirt'a w kamuflażu DDPM (pustynna wersja DPM) i chciałem go przerobić na wersję leśną. Wydaje mi się ,ze operacja się udała. UBACS'a farbowałem tylko barwnikiem khaki i w takim układzie bluza dobrze się chowa wiosną i latem. Wyszła przyjemna, jasna zieleń. 


      No to w ramach podsumowania wrzucam porównanie wszystkich barwników. Zdjęcia może nie do końca oddają faktyczne kolory. Oliwka z brązem przypomina coyote, a najbliżej typowego 'olive' wypada zielony z brązem. Bawcie się dobrze i wymyślajcie nowe połączenia. Dzięki temu można idealnie dobrać kolor kamuflażu do otoczenia.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz